Visual Merchandising jest częścią identyfikacji wizualnej marki ale również narzędziem wielozadaniowym, do którego należą :
- atrakcyjna prezentacja produktu
- podniesienie efektywności sprzedaży
- współkreowanie wizerunku marki
Wiele znanych marek (m.in. Zara, H&M) odeszło od tradycyjnej obsługi klienta przez pracowników a postawiło na visual merchandising. To głównie on pełni tu rolę "sprzedawcy".
Visual Merchandising zaczyna się już od witryny sklepowej i to ona często decyduje o tym czy klient wejdzie do sklepu. Dobry VM we wnętrzu również zachęca do zakupów kompleksowych oraz wzmacnia świadomość klienta o marce.
Wychodząc naprzeciw potrzebom rynku oferuję:
- projektowanie witryn pojedynczych oraz do sieci sklepów
- wykonanie aranżacji witryny
- opracowywanie strategii VM
- konsultacje VM na poziomie koncepcji obiektu
- konsultacje i audyt VM dotyczące istniejącego obiektu
- szkolenia